Mgr. et Mgr. Milan Studnička (CZ)
Psychológ, lektor a psychoterapeut
Milan Studnička pracuje ako psychológ, lektor a psychoterapeut, realizoval vzdelávacie projekty v organizáciách, medzi ktoré patrí Vodafone, KPMG, ČSOB, T-Mobile, Geis CZ, ČEZ a desiatky ďalších. Taktiež spolupracuje s Českým olympijským výborom na školení trénerov, organizuje kurzy o výchove detí a kurzy o tom, ako dosiahnuť životnú radosť. Zároveň má svoju psychoterapeutickú prax, v rámci ktorej pracuje s problémami detí i dospelých.
V roku 2002 dokončil svoje magisterské štúdium trénerstva na Fakulte telesnej výchovy a športu Karlovej Univerzity. V roku 2005 dokončil program celoživotného vzdelávania dospelých na Filozofickej fakulte Univerzity Palackého a stal sa kvalifikovaným lektorom vzdelávania dospelých. V roku 2014 dokončil magisterské štúdium psychológie na Filozofickej fakulte Univerzity Palackého. V roku 2016 dokončil päťročný psychoterapeutický sebaskúsenostný daseinsanalytický výcvik na Pražskej vysokej škole psychosociálnych štúdií.
Behom svojej športovej kariéry získal radu medailí z majstrovstiev republiky, majstrovstiev Európy a majstrovstiev sveta v šiestich rôznych športoch (basketbal, americký futbal, boby, flagfootbal, letné štarty na boboch, euroteamy). Je tiež českým olympionikom, keďže sa zúčastnil Zimnej olympiády v Salt Lake City 2002 v jazde na boboch.
Základné rozdiely v prístupe k chlapcom a dievčatám počas športového tréningu
Anotácia prednášky:
Každý z nás si ešte zo školských čias pamätá, že dievčatá a chlapci sa na hodiny telesnej výchovy rozdeľovali do samostatných skupín. Rovnako v klasických športových disciplínach súťažia medzi sebou muži a ženy oddelene. A dôvodom nie je len rozdiel vo fyzickom výkone mužov a žien.
Aké sú rozdiely medzi chlapcami a dievčatami, na čo si tréneri (učitelia, rodičia) musia dávať pozor, aby neubližovali detskej psychike? Ako deťom povedať, čo robia zle a čo môžu zlepšiť, bez toho aby sme sa ich dotkli. Ako deti udržať v prirodzenej motivácii a využiť ich radosť zo života pre ich rozvoj. Prečo sú dievčenské kolektívy náročnejšie na vedenie a v čom musia mať rozdielne prístupy tréneri muži a trénerky ženy.
Prečo chlapci vyhľadávajú počítačové hry a ako im to môže ublížiť
Anotácia prednášky:
Moderné technológie sa za posledné roky stali bežnou súčasťou nášho každodenného života. Avšak rovnako ako pre iné vymoženosti nášho moderného sveta platí, že sú „dobrý sluha, ale zlý pán“. Preto je potrebné porozumieť aj tomu, prečo chlapci tak často podliehajú počítačovým hrám a aké základné chyby robia ich rodičia, ktorí nad týmto fenoménom absolútne strácajú svoj vplyv. Čo chlapcom počítačové hry dávajú, v čom ich môžu rozvíjať a v čom ich naopak veľmi limitujú. Aké kroky musia rodičia urobiť preto, aby dostali svojich synov od monitorov počítačov, tabletov a mobilov späť do reálneho prežívania ich života.